Commerciële bedrijven met medewerkers en managers in de binnen- en buitendienst
Deze doelgroep heeft veel te maken met onder meer informatie uitwisseling, klantenservice, verkoop, klachtenafhandeling, interne communicatie etc.
- verzekeringsmaatschappijen
- taxatiebedrijven
- groothandel
- banken
- bouwondernemingen
- technische bedrijven
- automotive
- callcentra
- transportsector
- personenvervoer (taxi, schoolbus, ouderenvervoer, gehandicaptenvervoer etc)
- opleidingsinstituten
- tuinbouwsector
Naast de vaste onderdelen rond het thema agressie en weerbaarheid zijn de volgende aanvullende onderdelen ook heel geschikt voor deze doelgroep:
- baliegesprekken
- verkoopgesprekken
- adviesgesprekken
- samenwerkingsgesprekken
- managementgesprekken
- slechtnieuwsgesprekken
- klachtenafhandeling (telefonisch en face-to-face)
- functioneringsgesprekken
- relatiegesprekken
- motiveringsgesprekken
- ontslaggesprekken